bloghead

bloghead

zaterdag 16 juli 2016

Zaterdag 16 juli 2016 Van Olympic NP naar Mount Rainier NP



Onze tweede nacht in de cabin is mijn rug niet zo goed bekomen. Ik stond op met rugpijn van het charmante, doch krakemikkige bed. Ik maakte opnieuw een ontbijtje klaar en begon al rustig aan de auto in te laden. Na het ontbijt namen we afscheid van de cabin en vertrokken we richting Mount Rainier. We volgen een hele lange tijd Highway 101 tot in Aberdeen. 

Onderweg stopten we aan Ruby Beach. We wandelden het pad naar het strand af. Het strand lag bezaaid met grote aangespoelde boomstronken, de mamsie met haar korte pekkeltjes moest af en toe eens kijken hoe ze der over ging klauteren. We wandelden een heel eind het strand op. Er hing een mist over de zee en over de Seastacks. Het gaf het geheel een mysterieus tintje en ik voelde me helemaal in mijn nopjes om te fotograferen. Soms heb je geen mooie blauwe lucht nodig om mooie foto’s te maken. Ik wandelde een stukje door de vloed om naar een andere deel van het strand te geraken. Mamsie liet ik achter op het eerste stukje, want mamsie en water, dat zullen nooit geen vriendjes worden. Maar ik lette er goed op haar niet uit het oog te verliezen. Been there, done that once, never again. We wandelden op ons gemak terug naar de parking, een kort pittig klimmetje maar het was de trip meer dan waard. Het werd ondertussen aardig druk op de parking. 

Wij reden verder richting Aberdeen, de stad van Kurt Cobain. Ik had de indruk dat de stad wat opgefrist is sinds de vorige keer dat we er waren, maar het blijft een grauwe stad. We stopten er niet en reden door richting de Interstate. Eenmaal op de Interstate stonden we alweer in de file. Al meer in de file gestaan hier op reis dan op een heel jaar tijd in Belgenlandje. Net voor de afrit die wij moesten nemen zagen we twee hertjes naast de weg staan. Ik hoop maar dat die wijselijk besloten hebben de Interstate niet over te steken.

We reden verder via de White Pass Scenic Byway tot in Packwood, waar we verblijven in het Mountain View Lodge, een gekende plaats voor ons, het is ons derde verblijf hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten