bloghead

bloghead

zondag 29 juli 2012

maandag 9 juli 2012: Forks => Packwood

Vandaag gaan we van het ene nationale park naar het andere. We trekken van het Olympic Np naar Mount Rainier NP. We vertrokken vanmorgen vanuit Forks, maar we gingen eerst nog een kijkje nemen bij de buren van het hotel, een winkeltje dat zichzelf de Twilight-centrale noemde. Ze deden ook Twilight-tours. Dertig dollar voor zo'n tour, als je eens rekent hoeveel puber gevallen hun mama meetronen op zo'n tocht, dan weet je dat die mensen er goed geld uit slaan, uit de hype. nu, ze zouden dom zijn het niet te doen, binnen vijf jaar is het stadje weer even ingselapen als het voor de filmhype was.
We keken wat rond in het winkeltje, waar er ook een scraphoekje was zowaar en gingen toen op weg.
Eerste bestemming op de route: Aberdeen. De muziekfans onder jullie horen vast wel een belletje rinkelen bij de stad Aberdeen. De geboorteplaats van Kurt Cobain, en ook al ben ik geen fan van Nirvana, als je er toch passeert kun je er maar evengoed eens stoppen.
Ik had op een youtube filmpje gezien dat er een zotte winkel was in Aberdeen, de Star Wars shop. Zeker een aanrader als je eens in Aberdeen bent. het is een winkel die zo verschrikkelijk vol staat met allerhande prullaria, ik vraag me af of de winkeleigenaar zelf wel weet wat hij allemaal in stock heeft. Hij heeft ook een hoekje in de winkel waar hij allerlei dingen van Nirvana en Kurt Cobain verzamelt. Originele foto's uit de beginjaren, gehandtekende foto's,...





We kregen er, na een lange zoektoch, een plan mee van Aberdeen waar de Cobain-locaties op aangeduid waren. We gingen naar het Riverside Park, waar een klein memorial park is aangelegd voor hun bekendste inwoner. Het is echt een klein parkje, en je zou er zo overrijden, als je het niet weet zijn.




Het is wel een mooi park, heel rustig en mooi onderhouden. er staat een beeld van een gitaar en verder nog een grote foto van Kurt Cobain, en dan heb je natuurlijk nog de brug waar Kurt Cobain als tiener vaak onder sliep. Dat is nu een postuum schrijn geworden van fans, die hun ode neerpennen op de pijlers van de brug.



Na dit rustgevende bezoekje gingen we verder op weg naar Mount Rainier. We maakten er een spelletje van wie het eerst deze enorme vulkaan zou spotten. Ik zag hem het eerst, dacht ik, bleek later dat het Mount Adams was die ik zag liggen. Maar na deze eerste mislukte spotting, had ik de tweede keer toch prijs, en zagen we de vulkaanreus steeds dichter naderen. We kwamen bij Packwood aan en checkten in in ons hotel. Ik had een kamer gereserveerd in het Mountain View Motel, een heel klein maar lieflijk motelletje, aan de rand van het stadje en aan de rand van het bos. Het motel bestaat uit verschillende units die rond een grasperkje gebouwd zijn. De kamer bood een kingsize bed uit hout gemaakt en een kleine keuken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten